Je kunt niet meer op deze vacature solliciteren (deadline was 1 dec 2020).
Bekijk het actuele vacature aanbod of kies een item in de hoofdnavigatie hierboven.
Als onze Socialmediamarketeer ben je om te beginnen verantwoordelijk voor de socialmediamarketingactiviteiten van de online Bibliotheek en de Bibliotheek. Maar je bent ook betrokken bij het socialmediabeleid, marketingcampagnes en meer. Kortom een mooie baan waar je echt het verschil kunt maken. Meer weten?
De KB is verantwoordelijk voor de socialmediakanalen van de online Bibliotheek en de Bibliotheek. We zijn actief op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest en YouTube. We bereiken daar alles bij elkaar ruim 100.000 volgers. In je rol van Socialmediamarketeer ben je verantwoordelijk voor de socialmediamarketingactiviteiten van beide merken. Je draagt op strategisch, tactisch en operationeel niveau bij aan het socialmediabeleid. Als Socialmediamarketeer denk je mee over marketingcampagnes voor de online Bibliotheek, je vult de social media daarbinnen in en je maakt content voor de verschillende kanalen. Je coördineert de samenwerking tussen bureaus, designers en webredactie op het gebied van social media. Als Socialmediamarketeer bewaak je de tone-of-voice van het webcareteam en werkt nauw samen met de webcarecoördinator.
Dienstverband voor bepaalde tijd: 1 jaar met uitzicht op een verlenging.
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Middeleeuwse handschriften, de eerste Donald Duck, het laatste boek van Saskia Noort: in onze magazijnen vind je alles wat in en over Nederland verschijnt. Dat komt neer op zo’n 7 miljoen fysieke publicaties en tientallen miljoenen digitale boeken, kranten en tijdschriften. Die bewaren we goed, zodat ook onze achterkleinkinderen er nog plezier van kunnen hebben.
We stellen iedereen in staat om te lezen, te leren en onderzoek te doen. Zo’n 4,5 miljoen Nederlanders gebruiken onze digitale diensten, waaronder de landelijke online Bibliotheek (tienduizenden e-books en duizenden luisterboeken) en Delpher (meer dan 100 miljoen pagina's uit Nederlandse kranten, boeken en tijdschriften). We zijn er voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes, voor slechtzienden met aangepaste leesvormen en -voor iedereen die het nodig heeft - met hulp bij computeren of belastingzaken. Natuurlijk zetten we ook vol in op innovatie, samen met onze partners. Denk aan de inzet van artificial intelligence in openbare bibliotheken en evenementen rondom linked open data.
Kortom, bij de KB gebeurt meer dan je denkt. Samen met 500 collega’s werk je aan een slimmer, vaardiger en creatiever Nederland.
Je komt te werken op de afdeling Marketing & Educatie, in het team Lezen. In dit team verzorgen we de marketing en redactie van de digitale diensten en content van de Bibliotheek, zoals de online Bibliotheek, de Jeugdbibliotheek en Bibliotheek.nl. Als Socialmediamarketeer werk je nauw samen met de webcarecoördinator en de marketeers en redacteuren binnen het team.
We maken het je graag makkelijk, log in voor deze en andere handige functies: