EmailTwitterFacebookLinkedIn

Senior adviseur grondzaken

 

Wat ga je doen?

Je verwerft gronden en opstallen in complexe gronddossiers voor de provincie. Je voert zelfstandig onderhandelingen (aan de keukentafel) en je zorgt voor de juridische en financiële afwikkeling van de complexe gronddossiers. Je adviseert (gevraagd en ongevraagd) in complexe grondtransacties aan de programmaleider, teamleider en verantwoordelijk gedeputeerde.

Daarnaast:

  • Je geeft opdrachten aan externe bureaus voor het uitvoeren van taxaties ten behoeve van de aan- en verkopen en toets deze op kwaliteit;
  • Je bent verantwoordelijk voor de advisering aan de projectleider/opdrachtgever rond grond relateerde vraagstukken en voor het bewaken van de financiële, juridische en bestuurlijke kaders. (zoals grondbeleid van de provincie Utrecht, BBV, staatsteun, omgevingswet).

Wie zoeken wij?

Als senior adviseur ben jij sterk in strategisch adviseren en handel je proactief in een complexe omgeving. Je weet verschillende betrokkenen te verbinden en beschikt over goede communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht. Je bent een netwerker die snel kan schakelen. Daarnaast heb je gevoel voor de bestuurlijke verhoudingen en ruime ervaring in het adviseren van het bestuur. Uiteraard weet je jouw adviezen goed om op papier te zetten en ben je vaardig in het opstellen en afstemmen van collegevoorstellen.

Daarnaast beschik je over:

  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO- of WO-bachelorniveau;
  • Je hebt aantoonbare kennis en brede ervaring op het gebied van grondzaken;
  • Je hebt minimaal 5 jaar recente werkerving in een vergelijkbare functie;
  • Indien je lid bent van de NVR is dat een pré.

 

Wat bieden wij?

Werken bij de provincie Utrecht betekent dat je een waardevolle bijdrage levert aan het oplossen van maatschappelijke opgaven. Deze opgaven vragen het bijeenbrengen van veel verschillende disciplines en belangen – vooral buiten, maar ook binnen de organisatie. Als medewerker vorm jij de verbindende schakel. We halen kennis op, delen onze deskundigheid en behalen met elkaar successen. Samen komen we namelijk verder. 

We investeren in de ontwikkeling van onze medewerkers. Je krijgt volop de gelegenheid voor eigen initiatief en ruimte om te groeien. Wij vinden een gezonde balans tussen werk en privé belangrijk. Iedereen krijgt de kans om flexibel en naar eigen vermogen te werken. 

De organisatie is in ontwikkeling. We maken een professionaliseringsslag en gaan steeds meer opgavegericht werken. Als jij het leuk vindt om het voortouw te nemen en verder mee wilt bouwen aan onze organisatie, garanderen wij jou een boeiende tijd. 

Naast uitdagend werk en leuke collega’s bieden we jou: 

  • een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar voor 32 - 40 uur per week met uitzicht op een dienstverband voor onbepaalde tijd;
  • een salaris van maximaal € 5.119,70 bruto per maand op basis van een fulltime dienstverband van 40 uur p.w. (schaalniveau 11); 
  • een Individuele Keuze Budget van 22,37% bovenop je maandelijkse salaris, waarvan je zelf kunt kiezen wanneer het wordt uitgekeerd; 
  • 18 vakantiedagen én een ruime ATV-regeling met max. 25,5 extra vrije dagen op basis van een fulltime dienstverband; 
  • een goede pensioenopbouw; 
  • een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per vijf jaar; 
  • de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen via het cursusaanbod bij de UtrechtAcademie.

 

Contactinformatie

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Jan Dijkstra, Teamleider Grondzaken en bedrijfsvoering, telefoon (06) 362 33 010.

Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Silvana van Putten, adviseur werving & selectie, telefoon (06) 30 50 94 94 of mail matchpoint@provincie-utrecht.nl.

Interne kandidaten hebben voorrang op externe kandidaten.

 

Solliciteren

Ben je geïnteresseerd? Reageer dan uiterlijk 31 januari 2022.

We vinden het belangrijk dat iedereen de kans krijgt om naar vermogen te werken. In het kader van de participatiewet nodigen we daarom juist ook kandidaten met een registratie in het doelgroepenregister van harte uit om naar deze functie te solliciteren.                                                     

Wij vragen van iedere nieuwe medewerker een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Integriteit komt terug in het sollicitatiegesprek.

Wie zijn wij?

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Vanuit het domein Landelijke Leefomgeving (LLO) dragen we bij aan een aantrekkelijk, vitaal landelijk gebied en een schoon en robuust bodem- en grondwatersysteem. Onze kerntaken zijn natuur (inclusief groene vergunningverlening), landbouw, water en bodem(-sanering). Samen met onze partners binnen én buiten de organisatie werken we aan een sterke verbinding tussen de natuur, de mensen en maatschappij, een duurzame landbouw en een robuust Natuurnetwerk. Zo zorgen we zorgen met onze teams samen met waterschappen en drinkwaterbedrijven voor waterveiligheid, aanpak droogtebestrijding en drinkwatervoorziening. We versterken de leefbaarheid van het landelijk gebied door uit te gaan van de kracht van een gebied, en lokale initiatieven te ondersteunen. En geven uitvoering aan programma’s zoals Klimaatadaptatie, Bodemdaling en Agenda Vitaal Platteland.

Domeinen

Acties