Je kunt niet meer op deze vacature solliciteren (deadline was 3 jan 2020).
Bekijk het actuele vacature aanbod of kies een item in de hoofdnavigatie hierboven.
Wat ga je bij ons doen?
Je gaat deel uitmaken van een team van twintig functioneel beheerders die zich hard maken voor een optimale beschikbaarstelling van de digitale collecties en diensten van de Koninklijke Bibliotheek en openbare bibliotheken richting de klant.
Als Functioneel Beheerder ben je de verbindende factor in de operationele communicatie tussen de business en ICT. Je ondersteunt de gebruikers door de ingezette diensten goed te laten functioneren, handleidingen te schrijven en korte trainingen en presentaties te geven. Je beschikt over goede communicatieve en organisatorische vaardigheden en je schakelt moeiteloos tussen gebruikers en ontwikkelaars, waardoor iedereen weet wat er gebeurt. In je rol van Functioneel Beheerder ben je ook het aanspreekpunt voor het onderzoeken en verhelpen van incidenten. Verder ondersteun je de Productmanager door actieve deelname in projecten voor de (door)ontwikkeling van nieuwe methoden en technieken. Hierbij coördineer je de uitvoering van het testen en bewaak je de kwaliteit van opgeleverde functionaliteit. Je komt met ideeën en bent daadkrachtig.
Wat bied jij?
Dienstverband voor bepaalde tijd: 1 jaar.
Wat bieden wij?
Wie zijn wij?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Middeleeuwse handschriften, de eerste Donald Duck, het laatste boek van Saskia Noort: in onze magazijnen vind je alles wat in en over Nederland verschijnt. Dat komt neer op zo’n 7 miljoen publicaties. Die bewaren we goed, zodat ook onze achterkleinkinderen er nog plezier van kunnen hebben. Maar we doen meer dan boeken verzamelen. Zo’n 4,5 miljoen Nederlanders gebruiken onze digitale diensten, waaronder de landelijke online Bibliotheek (tienduizenden e-books en duizenden luisterboeken) en Delpher (tientallen miljoenen gedigitaliseerde krantenpagina’s). We zijn er voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes, voor slechtzienden met aangepaste leesvormen en -voor iedereen die het nodig heeft - met hulp bij computeren of belastingzaken. Natuurlijk zetten we ook vol in op innovatie, samen met onze partners. Denk aan de inzet van artificial intelligence in openbare bibliotheken en evenementen rondom linked open data.
Kortom, bij de KB gebeurt meer dan je denkt. Samen met 500 collega’s werk je aan een slimmer, vaardiger en creatiever Nederland.
Waar kom je bij ons werken?
De afdeling Publieksdiensten brengt mensen en informatie letterlijk samen.
In drie teams wordt samengewerkt aan de continue vernieuwing en verbetering van de online- en onsite diensten, het beheer van deze diensten en de dienstverlening aan de klant. Het portfolio van diensten loopt sterk uiteen: van apps en digitale diensten op onlinebibliotheek.nl en kb.nl tot aan meer specialistische diensten en catalogi, zoals Delpher, Geheugen van Nederland en WorldCat Discovery services.
We maken het je graag makkelijk, log in voor deze en andere handige functies: